Bursa’da halkın beklentisini gerçeğe taşıyan ‘su faturası indirimi’, devlet adına büyük fedakarlık ve cesarettir.
Medyadan sokağa…
İndirim için ısrarlı talep ve baskıya dönüşen süreç, yönetimi devralan AK Parti için de sınav oluyordu.
Bu kararın öyle kolay ve basit bir karar olmadığını, 35 yıldır belediyeleri takip eden gazeteci olarak gayet iyi biliyoruz.
Aslında…
Geride kalan 2 yılın başkanlık mührüne sahip CHP, halkçı bir siyaset ilkesinden söz etse de, su fiyatlandırmasında ters düşen bir adım atmıştı.
Fiyatlandırmada kademe 3’e çıkarılırken, ucuz ekonomik tüketim sınırı ise 12 metreküpe çekilmişti.
Tepkilere neden olan uygulama, yerel mecliste çoğunlukta sahip AK Parti’nin önünü açmasıyla gerçekleşmişti.
BUSKİ’nin mali riski gerekçesiyle;
CHP’li yönetimden ‘Önümüzü açın’ telkini geliyor ve oylama sırasında çoğunluğuyla bulunmayan AK Parti’den dolaylı destek geliyordu.
Halk tepkisi büyüyünce…
AK Parti ve yönetimindeki belediyelerin de öne çıkmasıyla ‘fatura indirimi’ talebi gündeme geliyor ve su fiyatıyla sınırlı kalınmak istenmiyordu.
İlçe belediyeciliğinin temel hizmetlerinden olanı için çöp toplama paralarından vazgeçilmesi ve böylelikle su faturasına yansıtılmaması öngörülüyordu.
AK Parti’nin vekaleten, ama ucu belirsiz süreklilikle fiilen kent yönetimine gelmesiyle halkın talebi geçen hafta meclise getirilmişti.
Kademeli farklı metreküp birim fiyatlarında değişiklik yapılmadı, ama ucuz fiyat tüketimi üst sınırı 15 metreküpe çıkarıldı.
Fatura hafifletilmesi için;
Dahası…
Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin ‘Katı Atık’ ve ilçe belediyeleri adına ‘Evsel Atık’ bertaraf bedelleri de, ‘Sayaç Bakım’ bedeli de, aylık faturalamalardan çıkarıldı.
Su faturalarına beklentilerin de üzerinde çoklu indirim, büyükşehir ve ilçe belediyelerinin büyük fedakarlığı ve cesur kararıdır.
Zira…
CHP’nin iktisatçı meclis üyelerinden Mustafa Orkun Gazioğlu da, yılın ilk 2 ayında sudan 700 milyon TL gelire karşılık, 1.1 milyar TL gider olduğuna da dikkati çekiyordu.
Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Şahin Biba’nın yönetiminde yeni dönem ve AK Parti adına, halk gözünde yankı buldu.
Elbette ki…
Gelinen noktada, ilçe belediyelerinin de ciddi bir fedakarlık gösterdiğini vurgulayalım.
Bursa’nın en büyük 2. İlçesini yöneten Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz tarafından birkaç ay önce ilk ortaya konulan fedakarlığın bugünkü boyutunu belirtelim.
Yıldırım Belediyesi de, halkın su faturalarının hafifletilmesini sağlamak için 2026 yılında 250 milyon TL toplamaktan vazgeçiyor.

